سفارش تبلیغ
صبا ویژن

7حقیقت در مورد پاوربانک تبلیغاتی

قطعا شما هم درباره‌ی پاوربانک‌ها سوالات زیادی دارید که دوست دارید جواب‌شان را پیداکنید؛ اینکه چطور کار می‌کنند یا چطور می‌توان بیشترین بهره را از آنها برد. بنابراین مطلب امروز را به 7 حقیقت در مورد پاور بانک تبلیغاتی که نمی دانستید اختصاص داده‌ایم و پاسخ پرسش‌های شما را از زبان مَتی ناسکالی (Matti Naskali) خواهیم داد. متی مهندس ارشد سابق نوکیا ژاپن است و در زمینه باتری‌ها و انرژی خورشیدی بیش از 30 سال تجربه دارد، بنابراین بهتر از هرکسی می‌تواند شما را در رابطه با پاوربانک راهنمایی کند.

1. از ظرفیت پاوربانک چه می‌توان فهمید؟

پاوربانک‌ها، اندازه‌های مختلفی دارند و رقم mAh که روی هر پاوربانک نوشته شده، ظرفیت کلی باتری را نشان می‌دهد. به عبارت دیگر، هرچه این رقم بزرگ‌تر باشد، پاوربانک قدرت بیشتری دارد. قدرت بانک، انرژی بزرگتر است. مثلا، ظرفیت باتری آیفون 6 پلاس 2915 mAhاست، بنابراین اگر شما می‌خواهید باتری آن کامل شارژ کنیدو باید پاوربانکی داشته باشید ظرفیت آن بیشتر از ظرفیت باتری گوشی باشد. می توانید با انتخاب هدایای تبلیغاتی در بخش پاور بانک تبلیغاتی سایت انوع مختلف را مشاهده فرمایید.

2. آیا با همه‌ی پاوربانک‌ها می‌توان باتری لپ‌تاپ‌ها را هم شارژ کرد؟

پاور بانک نه، با همه‌ی پاوربانک‌ها نمی‌توان باتری لپ‌تاپ‌ها را هم شارژ کرد. این به این دلیل است که خروجی اکثر پاوربانک‌های موجود در بازار فقط خروجی 5V USB است و برای شارژ لپ تاپ به پاوربانکی با ولتاژ بالا مثل 16 تا 20 ولت، بسته به مشخصات لپ تاپ‌تان نیاز است (بر روی آداپتور AC لپ‌تاپ، ولتاژ مورد نیاز نوشته شده است). و البته توجه داشته باشید که تنها چند پاوربانک محدود در بازار چنین ولتاژی دارند.

3. عمر مفید پاوربانک چقدر است؟

لیتیوم یون، و باتری‌های لیتیوم پلیمری که در پاوربانک‌ها و گوشی‌های هوشمند استفاده می‌شود، در نهایت ظرفیت خود را (معمولا بین 200 تا 1000 چرخه‌ی شارژ بسته به کیفیت سلول‌های باتری و ترکیب شیمیایی) از دست می‌دهند. هرچه باتری بزرگتر باشد، چرخه‌های کمتری برای شارژ نیاز دارد و عمر آن طولانی‌تر خواهد ود. باتری‌های گوشی‌های هوشمند باید روزانه شارژ شوند، بنابراین عمر آنها نسبت به پاوربانک‌ها کوتاه‌تر است. نکته: پاوربانک‌ را با USB استاندارد استفاده کنید. برخی از موبایل‌ها در اتصال به PC آهسته‌تر و با برق سریع‌تر شارژ می‌شوند. اگر بین شارژر AC و اتصال به PC، تفاوتی در سرعت شارژ مشاهده کردید، ببینید پاوربانک‌تان کدام یک از این دو سرعت را فراهم می‌کند. اگر سرعت کم باشد، می‌توانید با کابل شارژ USB سریعتر، این مشکل را برطرف کنید. اگر پاوربانک توان لازم را نداشته باشد (معمولا واپربانک‌های بی‌کیفیت اینطور هستند)، هیچ کابلی نمی‌تواند این مشکل را برطرف کند.

4. چرا بعضی پاوربانک‌ها خیلی طول می‌کشد که شارژ شود؟

اکثر پاپربانک‌ها تنها با USB شارژ می‌شوند و بسته به ظرفیت پاوربانک (مثلا پاوربانکی با ظرفیت 20?000 mAh)، ممکن است شارژ شدن کامل آن حتی تا 40 ساعت هم طول بکشد. برای اینکه پاوربانک سریعتر شارژ شود، ولتاژ آن باید 5 باشد، که معمولا باید با یک شارژر AC و مستقیما از پریز برق دیواری شارژ شود.

5. سریع‌ترین راه برای شارژ گوشی‌های هوشمند و صرفه‌جویی در انرژی پاوربانک چیست؟

بعضی از گوشی‌ها ممکن است وقتی به به شارژر متصل هستند، به صورت خودکار به روزرسانی‌ها را دانلود و انرژی بیشتری مصرف کنند. اگر واقعا می‌خواهید موقع شارژ گوشی با پاوربانک در انرژی آن صرفه‌جویی کنید، بهتر است گوشی را در حالت پرواز قرار دهید. به این ترتیب، فقط با استفاده از ویژگی‌های اساسی سیستم عامل در موبایل، تنها باتری خود گوشی شارژ می‌شود.

6. گوشی خود را به صورت کامل و 100? با پاوربانک شارژ نکنید

موبایل شما هنگام شارژ باتری هم دائما انرژی مصرف می‌کند، حتی بیشتر از حالت استندبای معمول. وقتی موبایل‌تان تا حدود 80? تا 90? پر شد، جریان شارژ باتری قبل از رسیدن به ظرفیت کامل شروع به کاهش می‌کند و اکثر انرژی پاوربانک توسط خود موبایل (مثل به‌روزرسانی برنامه‌ها و غیره) از دست می‌رود. تصور کنید که دارید چمدان جمع می‌کنید؛ پر کدن 80 تا 90 درصد از فضای خالی موجود آسان‌تر است، اما پر کردن 10? باقی ماند زمان و تلاش بیشتری می‌طلبد. بنابراین توصیه می‌کنیم وقتی باتری تا حدود 80 الی 90 درصد شارژ شد، پاوربانک را از موبایل جدا کنید تا از مصرف بی‌مورد انرژی پاوربانک جلوگیری کنید.

7. بله، شما می‌توانید با پاوربانک تلویزیون هم تماشا کنید !!!

پاوربانک تبلیغاتیبله همانطور که در قسمت 2 توضیح داده شد، خروجی اکثر پاورنک بانک ها و پاور بانک‌ تبلیغاتی موجود در بازار فقط USB 5V است. اما پاوربانک‌های پیشرفته‌تری نیز وجود دارند که به شما امکان می‌دهد ولتاژ مناسب را انتخاب کنید تا بتوانید دستگاه‌های بزرگتری مانند تلویزیون، کولر و پنکه پیک‌نیک و باتری پهپاد را نیز شارژ کنید. بنابراین بله، شما می توانید درحالی که در ساحل دراز کشیده و در حال نوشیدن یک فنجان قهوه گرم یا آبمیوه‌ی خنک‌تان هستید، تلویزیون تماشا کنید یا پهپادتان را به پرواز درآورید. به لطف بعضی پاوربانک‌های با خروجی ولتاژ بالا، حتی می‌توانید موهای‌تان را هم سشوار بکشید.


» نظر