سفارش تبلیغ
صبا ویژن

اورنوت بهترین نرم افزار ضبط صدا

اگر مطمئن نیستید که یک دستگاه ضبط صدا ارزش آن را دارد؛ نمی‌توانیم شما را سرزنش کنیم. تعداد بسیار زیادی از نرم‌افزارهای ضبط کننده صدا وجود دارند که به صورت رایگان قابل دسترسی هستند. این نرم افزارها از میکروفون گوشی‌تان استفاده می‌کنند تا صدای مصاحبه‌ها، سخنرانی‌ها، جلسات تجاری و غیره را برای شما ضبط کنند. اگرچه به طور معمول نمی توان از گوشی انتظار ضبط با کیفیت بالا و مشابه با دستگاه ضبط صدا را داشت؛ اما به هر حال برای کسانی که قصد آغاز کار به این روش را دارند؛ در این نوشته می خواهیم یکی از بهترین نرم افزارهای مناسب این کار را معرفی کنیم.

از لحاظ فنی، بهترین گوشی‌های هوشمند صدا را با نرخ 44?1kHZ  ضبط می‌کنند؛ که آنها را در رده کیفیت صدای CD و کمتر از ساده‌ترین دستگاه‌ ضبط صدا ارزان قرار می‌دهد. میکروفون گوشی، که اغلب از دو میکروفون کوچک‌تر تشکیل می‌شود؛ برای ضبط صدا با کیفیت بالا ایده آل نیست؛ اما اگر تنها می خواهید صدای یک نفر مانند استاد دانشگاه را ضبط کنید، این کیفیت قابل چشم‌پوشی است.

علاوه بر این، گوشی‌های هوشمند برای دریافت صدای یک نفر طراحی شده‌اند؛ اما بسیاری از انواع دستگاه ضبط صدا میکروفون های بسیار حساسی دارند که حتی صدای نفس کشیدن شما را هم در عین صدای سخنران ضبط می‌کنند. با این حال، گوشی های هوشمند معمولا دارای سیستم حذف نویز میکروفون های دوگانه و فیلترهای کاهنده نویز هستند تا صدای باد، صداهای فراگیر، موتور ماشین‌ها، سر و صداهای موجود در خیابان و غیره را حذف کنند. به عبارت دیگر، گوشی های هوشمند در واقع میکروفون گوشی برای ضبط صدای یک نفر می‌تواند گزینه خوبی باشد. پس امتحان کردن یک نرم افزار ضبط صدا قبل از خریدن دستگاهی مجزا، می‌تواند ارزش آن را داشته باشد.

آشنایی با نرم افزار اورنوت Evernote

ما چندین نرم‌افزار را برای دستگاه‌های اندروید و iOS امتحان کردیم. Smart Voice Recorder، Easy Voice Recorder، Voice Record Pro، Voice Recorder، Voice Recorder HD و Evernote

این نرم‌افزارها اغلب کیفیت صدای یکسانی داشتند. اما نرم‌افزار اورنوت در هر دو سیستم عامل مزیت‌هایی ویژه داشت.

اورنوت  بهترین نرم افزار دستگاه ضبط صدا برای اندروید و iOS است؛ و این رقابت حتی پایاپای هم نیست. در حالی که صدای ضبط شده توسط آن اساسا همان کیفیت نرم‌افزارهای دیگری را دارد که امتحان کردیم، اورنوت ویژگی یادداشت برداری بسیار گسترده‌ای دارد که هیچکدام از نرم‌افزارهای دیگر در اختیار ندارند. شما می‌توانید سخنرانی‌ها را ضبط کرده و یادداشتهایی اضافه را در کنار فایل صدا ذخیره کنید. همچنین می‌توانید از یادداشت‌های وایت‌برد یا ارائه‌ها عکس گرفته و صداها را ضمیمه آنها کنید. علاوه بر این، می‌توانید لیست کارهای روزمره را بنویسید؛ یادداشت‌های جلسات را نگه دارید و کارهای بسیار بیشتری را با استفاده از آن انجام دهید. این در حالی است که نرم‌افزارهای دیگر تنها صدا را ضبط کرده و آن را پخش می‌کنند.

تنها عیب اورنوت ویژگی اشتراک آن است. نسخه پایه نرم‌افزار رایگان است؛ و دارای ویژگی ضبط کردن صدا می‌باشد. اگر می‌خواهید قابلیت‌های نرم افزار را بیشتر کنید. برای مثال، اگر می‌خواهید یادداشت‌های خود را با دیگران به اشتراک بگذارید؛ باید اشتراک آن را بخرید. این در حالی است که بیشتر نرم‌افزارهای ضبط صدای دیگر کاملا رایگان هستند.

در نهایت توصیه می‌کنیم اگر می‌خواهید به صورت حرفه‌ای اقدام به ضبط صدا و آرشیو آنها کنید؛ و اگر صدای ضبط شده برای شما اهمیت دارد؛ از یک دستگاه ضبط صدا به صورت حرفه‌ای استفاده کنید.


» نظر